Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

fredag 30 december 2011

Bedrövligt dåligt

Ja jag börjar väl det här inlägget som jag börjar alla andra med att skriva hur enormt dålig jag är på att uppdatera här.
Men nu har det varit jul och snart är det ett nytt år med nya möjlighter.
Julen tillbringades med Tommy uppe hos pappa med farmor och farfar. Mycket fina paket och
god mat. Det enda man gör på julen är nog att äta.
Träningen med hundarna går nog ungeför lika dåligt som uppdateringen här tyvärr har ingen motivation alls i det här tråkiga vädret. Det är ju inte ens roligt att gå promenad nu när det bara är blank is överallt.
På annandagen så av det ju storm det kan ju inte en människa ha missat men då blev vi av med strömmen några dagar och när den kom tillbaka så försvann vattnet som fortfarande är borta och kommer vara det ett tag till eftersom våran vattenledning tydligen är trasig. Och jag tror ju knappast att någon kommer och gröver upp och lagar den imorgon när det är nyårsafton.
Har kollat på lite tävlingar för att få lite motivation för att träna. Men tyvärr blir det nog inte så mycket tävlat det här året när hon har höjt priserna så oerhört mycket. Känns ju inte som att man vill lägga ut 500kr för att tävla båda hundarna allt för ofta utan man går nog ut och tävlar när man känner sig hundra och så att det kommer funka. Sen är det tråkigt att det ska vara så dyrt efter som att jag gärna vill ha lp1 med Abbe. Sen ska nog satsa på brukset i år så får se om vi håller oss till ettan och brukset och tar tvåan nästa år... Ville hoppas jag att vi kasnke ska tävla både tvåan och trean.
Men man blir ju så oerhört stolt när man fick veta att älskade Eddie ligger tvåa på viltspårsresultaten i sverigen av jack russell. Tänk att den lilla hunden kan vara så duktig. Och man kanske inte är helt värdelös hundägare iallafall....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar