Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

måndag 2 januari 2012

Nytt år nya möjligheter

Ja nu är det ett ntt år och då måste man sätta upp nya mål. Känner mig väldigt nöjd med förra året målet va att tävla båda hundarna på kmet och det gjorde jag fast jag bröt med Abbe.


Men Abbe har presterat betydligt mer än jag hade kunnat hoppas på då han blev svenskviltspårschampion Han fick godkännt i appell och lydanden gick inte jätte bra men jag är nöjd. På utställningsbiten har vi varit flitiga och varit på många utställningar med bra resultat. Han har fått excellent med ck som bäst och det tycker jag är ganska bra för att vara vårat första utställningsår.

Ville har tävlat i både lydnadsklass ett och två med ett första pris i ettan och andra pris i tvåan. Han har fått godkännt anlag och ett första pris i viltspår men har gått jätte bra på spåren men tyvärr kan han ju inte bli champion. Och eftersom att Ville inte är registrerad i skk så valde jag att kastrera honom i hopp om att han skulle lägga på sig några kilon och det verkar ha blivit lyckat.

Eddie har blivit viltspårschampion och blev delad bästa i viltspår av jack russels.


Så jag måste säga att jag är mer än nöjd med mina och hundarnas resultat under året.





Årets mål 2012


ABBE

Lp1
Godkännd/uppflytt lägre spår
Cert på utställning
Några viltspårs förstapris

VILLE

Förstapris i 2an
En start i trean
Två förstapris i viltspår

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar