Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

torsdag 6 september 2012

Ingen dator

Ja nu har det hänt en hel del sen jag skrev något här sist då det började med att jag tappade min telefon och samma dag så slutade laddaren till min dator att fungera så i en vecka så hade jag varken telefon eller internet. Första dagarna va det ganska jobbigt men sen kom man in idet och det gick ganska bra.
Sen har jag varit på Gotland en vecka på semester vilket va helt underbart. Det va verkligen semester bara tog det lugnt och njöt av att inte ha några måsten. Hundarna fick vara hemma oc Alva bodde här med dom.

Nog tjatat om mig lite om vad hundarna har gjort under månaderna som jag inte ha bloggat på.

Abbe har ju två första pris i lydnadsklass ett och vi ska hoppas att va får det sista på lördag då vi ska till Njurunda och tävla. Då hoppas vi verkligen på ett LP1 så vi kan tävla tvåan snart... För det är ju inte så mycket kvar på den heller. Det är bara fjärren och rutan som vi hårdtränar.
Sen så va vi till Sundsvall på officiell utställning och världens finaste Abbe lyckades bli BIR och fick sitt andra CERT. Det va verkligen jätte roligt.
Det dom är inplanerat för Abbe framöver är:
8/9- Lydnadstävling klass 1
15-16/9 Utställning Umeå och Nordmaling
29/9 Spårappell.

Så som det ser ut nu så hoppas vi att vi ska kunna starta lk2 på KM:et på Matfors och jag står i valet och kvalet om jag ska ställa på Nordic eller inte? anmälan går ut på lördag tror jag så får se hur vi gör.

Ville han tränar fortfarande inför trean men nu är det inte lång kvart innan det blir debut. Allt börjar falla på plats så nu är det bara dags att börja finslipa och träna hårt inför KM:et där jag tänkte att vi skulle debutera i trean. Känns spännande men nu går både vittringen och fjärren frammåt med stormsteg för varje träning och det är så oerhört roligt att träna.

Så i söndags så va vi och hämtade hem pinschern Tim som ska bo hos oss ett tag innan han förhoppningsvis ska hitta ett bra hem. Tim är åtta månader och söker ett nytt hem. Han är väligt trevlig och social. Tycker om männinskor och älskar att få vara med hela tiden, helst skulle han vilja sitta i knät och mysa hela tiden. Han går bra ihop med andra hundar och älskar att leka. Han tycker om leksaker och springer gärna runt och bär på en boll eller en kamptrasa. Tyvärr är han lite osäker och skäller därför ganska mycket men det blir bättre och bättre. Tror att det här kommer att bli en kanon hund för han är väldigt sammarbets villig och vill gärna vara tillags.

Nu är det god natt men imorgon kommer det lite bilder.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar