Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

söndag 21 oktober 2012

Appell tävling

 
Idag va det dags för tävling igen idag va det spår appell.
Jag vaknade med världens klump i magen.
Åkte till sundsvalls bhk där dagens tävling skulle vara .
Jag och Abbe skulle vara med på spår appell, började nervöst såfort lottningen började eftersom vet va halaa 15 anmälda så ville jag inte ha startnummer 15 och jag skulle få det nummer som blev kvar va det nervöst. Jag fick bästa möjliga startnummer det som ingen anna vill ha utom jag NR1!
Vi började med platsliggningen som gick mycket bättre än igårmen fick ge ett dubbel kommando för att han skulle lägga sig men sen låg han jätte fint.
Efter det så åkte vi till spåret.
 Där vi fick 10-10 och det känndes så jävla bra.
Så vi åkte tillbaka till klubben med ett stort leende efter att ha legat platsen och ha 10-10 på spåret så kändes det väldigt bra.
 
Dagens protokoll.
 
Linförighet 10-9
Framförgående 8-8
Platsläggande 8-8,5
Inkallning 9,5-9,5
Apportering 5-6
Hopp 9-9
Platsliggning 9,5-9,5
Summa lydnad 195
 
Special Moment
Budföring 0-0
Spårning 10-10
Summa special 70
 
Total poäng 265p och uppflytt!!!!!
 
Känns så sjukt bra är så stolt över oss!
 
Måste tacka Mari, Jenny, Kicki, Janet och Kent för all träning, hjälp och pappande!
Behöver verkligen er och det är tack vare er det har gått såhär bra!
 
 
 
 
 
 

                                                              Finaste och bästaste Abbe

 
Abbe plockar slutet

 
Direkt efter spår påsläpp dommarna följer med men det bryr sig inte Abbe om eftersom han är van det från viltspåren.
 
 
Linförigheten

 
Framförgående

 
Hoppet

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar