Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

onsdag 3 oktober 2012

Älskade hundar

Idag har jag verkligen haft den bästa träningen på länge.
 Det va så roligt att träna att jag lätt hade kunnat träna i två timmar till.
 Tror nog att jag tränade en och en halv timme med dom stackars hundarna idag men jag tror att dom tyckte att det va lika roligt som jag.
 Stackars Jenny fick stå ut med att jag tränade jätte länge medans hon tog hand om sina barn och bara fickträna en kort stund själv med en hund madans jag tränade längemed båda mina hundar men det är väl det man kalla bra träningskompisar.
 
Har sedan länge bestämt att jag skulle tävla Ville i 3an och Abbe i 2an på kmet men har hela tiden tyckt att det har varit så långt kvar men nu är det inte så långt kvar längre så nu gäller det att börja färdigställa momenten men det känns ganska bra faktiskt.
Om det blir fler träningar som den här kommer det inte vara några problem att hinna till kmet tror jag....
 
Sen funderar jag på om vi ska vara med och tävla rallylydnad i början på november.
 Skulle vara roligt dom som har provat tycker ju att det är jätte roligt eller så focuserar vi på det va redan har gett oss in på då vi förhoppningsvis ska tävla appell på sundsvall dagen efter kmet.
 Vilket jag verkligen hoppas på...
 Allt känns så bra nu allt som har med appellen att göra både lydnaden och spåret.
 
Så ikväll har jag börjat som instruktör på en till kurs en kombinerad brukslydnad och tävlingslydnad. Dom va jätte duktiga och hoppas att alla kommer ut och tävlar när kursen är slut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar