Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

lördag 13 oktober 2012

Fullt upp...

Ja här är det fullt upp som vanligt.
Just nu så jobbar jag hos Anders som hästskötare eftersom chefen är på semester då brukar jag jobba där så slipper jag ta semester.
Så det blir lite längre dagar och lite längre resor än vanliga dagar men det är roligt att få köra lite häst på dagarna också.
Så i torsdags så va det jobb och sen snabbt vidare till travet för Touch it skulle starta.
Tyvärr blev det många omstarter så han blev väldigt stressad och galopperade i den rätt starten men han såg fin ut efter galoppen så det är bara att anmäla igen.
Igår blev det en lång dag va inte hemma förän halv sju och då hade hjärtat städat, eldat och gjort mat till mig. Underbart att få komma hem till sina älskade!
Idag har jag och Abbe varit på utställning i nordic hallen.
Det gick ganska bra han blev andra bästa hane med reserv CERT och reserv CACIB.
Med kritiken
  "Masc dog of corr size. Corr amount of bone. Strong head. Rather strong incheeks. Nice full muzzle. Corr set ears. Good ang both ands. Good tougth in body. Good detp in chest. Enough spring of ribbs. Slighthy narrow in the moves behind. Loose elbows. bit floppy in front. Lovely temp. Well presented."
 
Så det är jag nöjd med eftersom han hade rakat ögonbryn och har börjat fälla en hel del.


 
 
ÖppenKlass hanarna
 
 
 
Jag och Abbe
 
 
Finaste Abbe
 
 
 
Konkurrensen om bästa hane.
 
 
 
Fast det inte gick som bäst så fick vi två rosetter!

1 kommentar: