Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

söndag 21 oktober 2012

Klubbmästerskap

Igår lördag så var det klubbmästerskap på Matfors BHK där vi är stolta medlemar.
 
Det va lite nervöst eftersom jag skulle debutera i nya klasser med hundarna.
Abbe skulle debutera lydnadsklass 2 och Ville skulle ut i 3an för fösta gången.
Jag hade inte några höga förväntninga eftersom det inte gått så bra på träning senaste veckan men vi hade ju betalt och anmält och det kan vara bra att vet hur man står och jag blev mer än nöjd.
Bara det att tävla två hundarär nog jobbigt det, att kunna ladda om från den ena till den andra och hinna förbreda sig och rasta hundarna men det gick som en dans och jag är skit nöjd.
 
Villes protokoll lk3
Sittande i grupp 0 (lägger sig) Men det får jag helt ta på mig själv eftersom vi inte tränat på det.
Platsliggning 10
Frittfölj 8 (går bakom vid sidförflyttning åt vänster, gnäll, possition vid språng, tappar koncentration) Men mycket bättre än jag vågat hoppas på eftersom det känns katastrof.
Sättande 8,5 (stannar till något, possition fritt följ)
Inkallning med ställande   9 (tempo)
Sändande med ligg och inkallning 9 (ser tyvärr inte kommentaren vad det står)
Apportering hopp över hinder 8,5 (lätt tugg slarv med apport)
Apportering metall 9 (slarvigt gripande)
Vittringsprov och apport 8 (rejält tugg)
 Fjärrdirigering 5 (flyttar 1,5 längd)
Helhet 8
 
 
Måste säga att jag är grymt nöjd med det här med tanke på att jag aldrig har tävlat i klassen och att det va våran första tävling.
 
Abbe debuterade ju i LK2 här är hans protokoll.
 
Platsliggning 6 (oro, gnäller/piper hla momentet sitter före kommando) Fattar inte varför men han gnällde jätte mycket.
Fritt följ 9 (släpper något) Skit nöjd!
Läggande 8 (hårt kommando, något långsamt läggande)
Inkallande 10
Sändande med ställande 10
Apportering 0
Hopp över hinder 10
Fjärrdirigering 0
Helhetsintryck 9 (glatt och trevligt)
 
Ja jag är sjukt nöjd över Abbes första tävling i 2an med en 9a på fria följet och en 10a på rutan.
 Att apporteringen sketsig är synd för den kan han men fjärren har vi inte kommit på något bra sätt att träna så det är inte konstigt att vi fick nollpå den man jag är jätte nöjd.
Mest nöjd är jag att jag och Abbe har roligt och lyckas på tävlingsplanen vilket vi inte gjorde för några månader sen.
 
 
 
 
 
Vinnarna i lydnasdklass 1
 
 
Vinnarna i lydnadsklass 2
 
 
 
Vinnarna i lydnadsklass 3


 
Årets klubbmästare!
Lydnadsklass 1 Linda och Lovis
Lydnadsklass 2 Jenny och Gizmo
Lydnadsklass 3 Jag och Ville
 
 






 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar