Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

måndag 28 maj 2012

Äntligen

Ja idag va jag äntligen och tränade! Har inte tränat på nästan en vecka och idag va det precis lika roligt som det brukade vara.
Fast hundarna gick sådär Ville va överpeppad och hoppade och for överallt och Abbe gnetade på som vanligt.
Imorgon så ska vi försöka hinna med ett spår med Abbe på jobbet hade jag tänkt. Så kanske Ville får köra lite uppletande medans...
Idag fick Abbe träna på mycket störning som han fixar kanon bra mycket bättre än Ville. Därför har jag alltid trott att Abbe skulle bli en bättre tävlings hund men nu börjar jag tveka då vi inte frå till det på tävling det är därför luften har gått lite ur oss... Han tränar jätte bra och med fin energi men tyvärr när vi kommer på tävling så går han ner sig så oerhört så jag får tjata på han bara för att han ska komma in och sätta sig fot och det är inte roligt. Men hoppas att poletten ramlar ner snart då tror jag att det kommer bli kanon. Men en del i ledet tror jag är att vi har inte kommit över till kravfasen jag tror att det är där det brister för han kan ju alla moment men han utför dom inte om han inte får belöning.
Ville han jobbar ju utan belöning om det så behövs så där har jag aldrig haft det problemet så det är något helt nytt för meg eftersom Abbe bara är min andra tävlings hund men jag hoppas verkligen att det funkar nu i helgen annars tror jag att vi tar en paus och kommer igen till hösten....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar