Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

onsdag 30 maj 2012

Underbar träningstävling

Ja vad ska man säga om dagen mer än att den har varit hur bra som helt.
Har varit ledig eftersom att det är onsdag, så jag åkte hem för att köra Touch it inför fredagens start i Umeå.
Sen hjälpte jag mamma att släppa korna på bete roligt att få se dom komma ut efter att ha varit inne hela vintern.
Sen åkte jag till Jenny för att hämta lite hundmat som domhade varit snäll och köpt till mig.
Efterdet så åkte jag till klubben för att vara med på kvällens träningstävling inför helgen med Abbe.
Och han gjorde det så himla bra och jag är helt överlycklig.
Fick lite bra tips av Josefine och provade med externbelöning för fösta gången. ¨
Så jag ställde en liten skål med godis utanför planen och tredje gången vi gick av planen så fattade han att den stod där och sprang dit i full fart dom andra gångrna innan fick jag visa han den. 
Går inte att beskriva hur bra det känns efter den här träningen idag.

Så har det varit en tävling på klubben bland alla som har varit med på onsdagsarnas träningstävlingar. Och jag vann för att jag har varit med fles gånger!
Fast hade lite fördel eftersom jag har varit med med två hundar men jag har ju varit med flest gånger i vilket fall. 
Så då vann jag en tungapport. :) 

Så kommer det några gamla bilder! 




Ville tränar frittfölj

Spår påsläpp med Abbe

Jag och Abbe på spåret

Abbe får belöning efter att ha hittat apporten

1 kommentar:

  1. Grattis till vinsten av träningstävlingstävlingen, en tungapport hade jag också velat ha xD vi får se till att dra ihop ungdomsgänget och börja träna tillsammans igen tycker jag :)

    SvaraRadera