Denna blogg kommer handla om Abbe och Villes vardag och allt som händer.

tisdag 15 maj 2012

Dagens träning.

Ikväll åkte jag till klubben för att hjälpa till på städdagen.
Tycker att det är så roligt när alla hjälps åt och att vi har roligt tillsammans.
Och det blir så fort resultat när man hjälps åt.

Sen tränade jag, Hanna och Jenny.
Abbe fick träna lite av varje och jag tycker att han jobbade på bra.
Han fick ha lite roligt med apporten för att få lite mer fart på tillbaka vägen, för annars så brukar han galoppera ut och travat tillbaka men nu har ju bara jobbat på farten och det ser bra ut.
För han har ju så fint greppande och själva hållandet och helt utan tugg så det är jag nöjd med.
Sen körde vi lite tempo på lägganden och lite ingångar.
Sen gjorde vi en platsliggning som gick kanon. känns som att stadgan kommer sakta med säkert.
Sen fick han öven göra en platssittning eftersom bi behöver träna all stadga överhuvudtaget och det gjorde han också jätte fint.

Ville han fick köra lite fritt följ men känner mig inte helt nöjd.
Han är så oerhört peppad för dagen och när vi kör lite stegförflyttningar och vändningar på stället så blir han så frustrerad så det blir lite pip och det vill jag verkligen inte ha.
Sen körde vi lite ruta som gick sådär vi måste träna så han får ett bättre ställande i rutan för att sedan gå över till ett ligg. Så ska jag börja träna in inkallningen från rutan för sig.
Sen fick han känns lite på metallapporten och det tycker jag gick bra han fick mest träna på att hålla den och det gjorde han jätte fint.
Sen körde vi lite sorterings träning och i början så är han lite nonchalant sen gör han det klockrent.

Så man kan säga att jag är nöjd med dagens träning.

Imorgon blir det spår och lydnad med Jenny. Så skönt att ha någon att tränma med som vill träna lika mycket som man själv vill. Sen ska jag nog försöka hinna klippa Abbe lite imorgon tills vi ska till Vännäs på utställning och kennelträff det så bli så oerhört roligt.

1 kommentar:

  1. Va duktig Abbe var igår! Han är så fin go´killen!

    Synd att jag inte kunde följa med idag men fötterna var stora som meloner å då är det inte så lätt att stå å gå...

    SvaraRadera